Zakres usług
NASZA SPÓŁDZIELNIA AKTUALNIE REALIZUJE NASTĘPUJĄCE ZASADNICZE RODZAJE USŁUG:
Lp. |
Rodzaj usługi |
Usługobiorcy |
1. |
zarządzanie (w pełnym zakresie) nieruchomościami zabudowanymi budynkami mieszkalnymi stanowiącymi własność Spółdzielni lub jej współwłasność z innymi osobami |
członkowie Spółdzielni i mieszkańcy tych budynków posiadający spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub będący właścicielami lokalu |
2. |
zarządzanie (w zakresie wynikającym z umowy) nierucho-mościami wspólnot mieszkaniowych – oferowany pełny, szczegółowy zakres usług – patrz poniżej |
właściciele lokali |
3. |
wynajmowanie lokali użytkowych i mieszkalnych |
osoby fizyczne i prawne będący najemcami lokali użytkowych i mieszkalnych |
PEŁNY SZCZEGÓŁOWY ZAKRES USŁUG ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH REALIZOWANY PRZEZ SPÓŁDZIELNIĘ:
I. Obsługa administracyjna obejmująca:
- prowadzenie rejestru właścicieli lokali i przypadających na nich udziałów,
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- zawieranie umów dot. dostawy mediów, robót budowlanych i innych usługi oraz kontrola prawidłowości wykonywania tych umów, jak również ich rozwiązywanie w uzasadnionych przypadkach,
- dokonywanie kontrolowanie odczytów mierników energii elektrycznej, cieplnej i ciepłej wody.
- dokonywanie kontroli prawidłowości wykonywania usług przez osoby trzecie zatrudnione przez usługodawcę w imieniu i na rzecz właścicieli.
- sprawdzanie prawidłowości sporządzonych rachunków lub faktur wystawianych przez dostawców lub zleceniobiorców i dokonywanie rozliczeń z tego tytułu.
- reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących Wspólnoty na zewnątrz oraz w stosunkach między Wspólnotą, a poszczególnymi właścicielami,
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty mieszkaniowej zgodnie z art. 30 i 32 Ustawy „o własności lokali",
- opracowywanie projektów planu gospodarczego i korekt tego planu,
- przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego, w tym rozliczeń funduszu remontowego,
- otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy,
- wydawanie każdemu z właścicieli książeczek opłat zaliczek,
- prowadzenie dokumentacji finansowej,
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- pobieranie i windykacja należności,
- wynajmowanie pomieszczeń w części wspólnej nieruchomości,
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali niezbędnych do ubiegania się o dodatek mieszkaniowy lub pomoc społeczną,
- rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną pobieranych w ciągu roku w formie miesięcznych zaliczek określonych uchwałą właścicieli lokali,
- udostępnianie właścicielom wszelkich informacji i zapewnienie wglądu do dokumentów związanych z wykonywaniem umowy i prowadzeniem rozliczeń z tego tytułu.
- wykonywanie uchwał właścicieli lokali, ponadto:
- wykonywanie następujących robót konserwacyjnych dot. części wspólnych:
- wymiana żarówek,
- regulacja zamków drzwiowych, z wyłączeniem wymiany zamków i ich elementów,
- utrzymanie drożności rur spustowych wody deszczowej i rynien, nie wymagających zastosowania rozbiórki tych elementów i użycia specjalistycznego sprzętu,
- usuwanie drobnych nieszczelności instalacji wod.-kan., c.w. i c.o., nie wymagające wymiany armatury, odcinków przewodów i bez konieczności rozkuć przegród budowlanych,
- naprawy włączników elektrycznych,
- drobne naprawy elementów małej architektury, nie wymagające wymiany ich podzespołów i użycia nowych materiałów,
- utrzymanie zieleni, tj.:
- pielęgnacja drzew, krzewów i żywopłotów,
- wycinanie krzewów, zbędnych lub uciążliwych gałęzi drzew,
- koszenie trawników w całym sezonie - od maja do września, z zachowaniem częstotliwości odpowiadającej właściwej sztuce ogrodniczej.
- przeprowadzanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego, z wyłączeniem, wychodzących poza ten zakres, wszelkich ocen i ekspertyz rzeczoznawców, których konieczność wykonania może wyniknąć w toku eksploatacji nieruchomości.
II. Utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości na nieruchomości wspólnej w zakresie usług porządkowych, które obejmują:
1.Zapewnienie utrzymania w należytym porządku i czystości terenu wokół nieruchomości:
- usuwanie liści, papierów i zanieczyszczeń z trawników i chodników (codziennie),
- wyrównywanie kolein,
- utrzymanie porządku w obrębie przynależnej jezdni oraz zasieku na śmieci (według potrzeb),
- odśnieżanie chodników, usuwanie lodu oraz posypywanie piaskiem (w/g potrzeb).
- Zapewnienie utrzymania w należytym porządku i czystości klatek schodowych oraz piwnic budynku:
- sprzątanie klatek schodowych,
- codzienne zamiatanie klatek schodowych,
- mycie klatek schodowych jeden raz w tygodniu,
- mycie okien na klatkach schodowych (3 razy w roku: kwiecień, sierpień, listopad),
- sprzątanie korytarzy piwnicznych i pomieszczeń wspólnych według potrzeb (nie rzadziej niż raz w miesiącu)
III. Ubezpieczenie budynku położonego na nieruchomości wspólnej w zakresie zdarzeń losowych (np. od ognia, uderzeń piorunów, wybuchu, upadku pojazdu powietrznego, uderzenia pojazdu lądowego, gradu, śniegu, zapadaniu i osuwaniu się ziemi, lawin, deszczu nawalnego, huraganu, powodzi wydostawania się mediów z urządzeń) oraz odpowiedzialności cywilnej (np. z tytułu ryzyka powstałego w wyniku przebywania osób postronnych w budynku jak i na terenie nieruchomości).
IV. Organizacja i wykonywanie remontów, tj.:
- Realizacja robót w zakresie ujętym w rocznym planie remontów.
- Dokonywanie napraw bieżących oraz prac konserwacyjnych przekraczających zakres ujęty w § 2, pkt I.
- Usuwanie awarii, tj.:
- usuwanie nagłych uszkodzeń pokrycia dachu,
- usuwanie niesprawności pionów – kanalizacyjnego, gazowego, wodociągowego,
- usuwanie niesprawności instalacji elektrycznej w częściach wspólnych nieruchomości oraz instalacji domofonowej,
- usuwanie nagłych uszkodzeń elementów konstrukcyjnych budynku,
- zabezpieczanie urządzeń i instalacji w częściach wspólnych w przypadku niemożliwości natychmiastowego usunięcia awarii,